Drage ljubiteljice i ljubitelji pisane i slikovne riječi, i svi vi koji ćete to tek postati!

Širiti ljubav, stvarati i voljeti, biti sretna i imati snove moja je misija. To put je koji slijedim i cilj kojem stremim. Svi to zaslužujemo i nitko ne bi smio živjeti s mišlju da je sreća za neke druge, ili sa uvjerenjem da su mu želje i snovi preveliki. Ljubav je svemoćna: strpljiva i nježna, zaštitnička i ohrabrujuća, bez zavisti i ljubomore... Ljubav je vjera i nada - zato živimo ljubav! Dobro mi došli!

Naj pismo

Krajem travnja i početkom svibnja 2014. sudjelujem na Natječaju Pišem ti pismo, za koji je ovaj put tema bila – Moja knjiška ljubav.
Nezainteresirana i u suživotu s uvijek prisutnim hoću-neću, vjerovali ili ne, prevagnula je jedna Maćuhica. Pišem pismo i nosim ga na poštu zadnji dan (30. travnja), s tim da bi na navedenu adresu moglo stići tek 2. svibnja, jer, dakako, 1. je neradni.



Za osam dana zvoni mi mobitel. Javljam se pozivatelju s nepoznatog broja. „Dobar dan! Da li sam dobila Zdenku Tomić?" pozdravlja me kurtoazno nepoznati ženski glas i pita za identitet. „Daaa, ja sam, izvolite", odgovaram s malom stankom na samom početku rečnice (jer se moram prisjetiti da sam i Zdenka Tomić, kako sam napisala u osobnim podacima) i nudim nastavak razgovora. „Zovem iz knjižnice Velika Gorica i želim Vas obavijestiti da ste dobili nagradu za Naj pismo", obavještava me ljubazno mlada knjižničarka...
Da, u zbrci jednog i pol dana, u kojem donosim odluku o pisanju te pišem i pišem, printam, adresiram i šaljem, uspjela sam se i predomisliti: za promjenu datuma pisanja Pisma te pišem dan i mjesec Matoševe smrti, za promjenu šifre, za promjenu prezimena, za adresu prebivališta umjesto adrese boravišta i za izostavljanje e-adrese. I što sam si skuhala, to sam i kusala. Po djevojački sam, Zdenka Tomić, i obavijest o nagradi primam telefonom.
No, prava radost mi je u primijećenom pisanom uratku, u mojem uspjelom malom proznom djelu – u pismu Antunu Gustavu Matošu. U Priznanju koje sam dobila za njega!



Na taj divni i suncem okupani 10. svibanjski dan, u knjižnici s najljepšim vitrinama i policama za knjige u gradu, nakon dodjele Priznanja, ustreptalih srcâ i ozarenih licâ, sami smo čitali svoja pisma. Što, uz prijatelje, članove naših obiteljî i članove žirija, te dvije prekrasne djelatnice Hrvatskih poštâ i tople djelatnike knjižnice i nije bilo teško.



Cijeli događaj i dodjelu Priznanja, koje Knjižnica, u suradnji s Hrvatskom poštom, organizira treću godinu zaredom, a povodom Svjetskog dana pisanja pisama koji se obilježava 11. svibnja sa željom da podsjeti na zaboravljenu komunikaciju putem pisma te s ciljem poticanja pismenosti i pismenog izražavanja, bili su i svečani i medijski popraćeni.
Meni osobno, mali vjetar u leđa; podstrek za napisati još nešto, za ne odustajati.



P. S. Uz ovaj osvrt svakako prilažem i Nagrađeno Pismo A. G. Matošu, na ugodno čitanje svima koji nikada nisu pisali ljubavna pisma, a posebno onima koji bi se rado prisjetili dobre stare i romantične komunikacije putem pisama. (pogledati rubriku Proza)


lipnja 2014.  


Pismo A. G. Matošu